La coalició contestana demana la dimissió de Saul Botella després de mentir durant més de 6 mesos al voltant del conveni amb el CD Alcoyano SAD, el Beniarrés CF i els carnets d’instal·lacions esportives.

El Col·lectiu 03820-Compromís ha mostrat el seu rebuig a l’actitud del regidor d’esports de l’Ajuntament de Cocentaina, Saul Botella. El portaveu de la coalició contestana, Xavi Anduix, explica que “portem des d’octubre preguntant per la gestió de l’ús del camp de la Via i per   quina relació administrativa hi ha amb el CD Alcoyano Societat Anònima Esportiva per a que entrene en les instal·lacions municipals de Cocentaina”. Cal recordar que el camp de la Via es va inaugurar al passat juliol. Segons el regidor d’esports, i queda reflectit en les actes de les comissions informatives i plenaris, existeix un conveni amb el CD Alcoyano SAD. “Totes les setmanes veiem a la premsa com l’Alcoyano entrena al camp municipal de la Via, amb la sobreutilització que resulta per a la gespa artificial per a un camp acabat de fer pagat pels ciutadans de Cocentaina”, recorda Anduix.

Des de la coalició contestana, pregunten a les comissions i plenaris d’octubre sobre la temàtica. Més endavant, el 19 de desembre demanen conéixer el conveni o la relació entre l’Ajuntament i el CD Alcoyano SAD. El 16 de gener reben via Whatsapp una captura de pantalla d’un conveni entre el CD Alcoyano SAD i altre club local. Aquest conveni ja és trobava caducat i no feia menció a les instal·lacions esportives, ja que era un document de relació interna entre ambdues entitats i no estaven ni registrats a l’Ajuntament de Cocentaina. Anduix remarca que “eixa no és forma de treballar. És seriós enviar captures de pantalla de documents via Whatsapp, no seguir les vies institucionals i que no estiguen registrats a l’Ajuntament?” Des de la formació insisteixen en què no varen rebre la documentació que van sol·licitar i el regidor d’esports seguia esquivant les preguntes que formulaven.

Continuen passant les comissions informatives i plenaris dels mesos següents i les preguntes del Col·lectiu-Compromís soles troben una resposta per part del regidor d’esports: evasives i històries que res tenen a veure amb la relació del CD Alcoyano SAD i l’Ajuntament de Cocentaina per tal d’utilitzar el camp municipal de la Via.

El 23 de març, des del Col·lectiu-Compromís es sol·licita el conveni entre l’Ajuntament i el CD Alcoyano SAD, els carnets d’instal·lacions del CD Alcoyano SAD i el Beniarrés CF amb els seus corresponents rebuts de pagament per l’ús de les instal·lacions esportives municipals.

El 17 d’abril, la coalició contestana rep un informe sobre tot el que s’havia demanat on s’explica que “respecte al lloguer de les instal·lacions, ambdós entitats no satisfan la taxa per lloguer d’instal·lacions acollint-se a l’article 4 al punt 3 de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de poliesportiu municipal”. Els carnets d’instal·lacions del Beniarrés CF apareixen com a pagats del 15 de gener i els del CD Alcoyano SAD des del dia 4 d’abril. Cal recordar que 03820-Compromís comença a preguntar en octubre per la situació. Per tant, han passat tots eixos mesos sense que s’haja pagat per l’ús de les instal·lacions esportives?

Des del Col·lectiu-Compromís volem formular unes preguntes per què la societat contestana reflexione: Si el regidor d’esports porta dient des d’octubre que hi ha un conveni amb el CD Alcoyano SAD, per què finalment se’ls cobra el carnet d’instal·lacions esportives? Per què menteix de manera premeditada i no diu la veritat? Què amaga? Si des del Col·lectiu 03820-Compromís no preguntem per este tema; el CD Alcoyano SAD utilitzaria les instal·lacions esportives sense pagar res, com ha fet fins al dia 4 d’abril? Pot explicar el regidor d’esports per què té una doble vara de mesurar entre el CD Alcoyano SAD i la resta de clubs municipals de qualsevol esport que paguen els carnets de pistes?

El regidor d’esports, Saul Botella, ha mentit a la ciutadania de Cocentaina contínuament. Ni anteriorment pagaven l’ús de les instal·lacions esportives ni existeix cap conveni. És per això, que després de mentir i inventar falsedats, des del Col·lectiu 03820-Compromís demanem la seua dimissió. Cocentaina no mereix un regidor d’esports que mentisca a la ciutadania i que no actue de forma correcta i ètica.