La coalició contestana vol que es porten a terme activitats al voltant dels 600 anys de la creació de la Generalitat

El Col·lectiu 03820-Compromís ha presentat un prec al plenari de l’Ajuntament de Cocentaina per tal de commemorar el 600 aniversari de la creació de la Generalitat Valenciana.

El regidor Jordi Pla explica que “és important portar a terme activitats relacionades amb els 600 anys de la creació de la Generalitat per continuar reforçant la nostra identitat com a poble i la cultura de la nostra ciutadania sobre el nostre autogovern”.

Segons expliquen des del Col·lectiu-Compromís, aquest any (més concretament, el 22 de març) celebrem el 600 aniversari que les Corts generals del Regne de València crearen la Generalitat Valenciana, organisme per a la recaptació i gestió d’impostos que s’institucionalitzava i es feia permanent per ser la més important institució foral valenciana. Era la culminació d’un llarg camí de vora dos segles de desenvolupament d’aquell nou territori europeu creat en època de Jaume I i era també, justament, el punt d’eixida del Segle d’Or dels valencians.

Per finalitzar, Pla afirma que segles després, amb l’arribada de la democràcia actual, les Corts i la nostra Generalitat són els símbols de l’autogovern del nostre poble, hereus directes d’aquelles Corts estamentals i de la Diputació General creada fa 600 anys”.