El Col·lectiu-Compromís aposta per potenciar el turisme com una activitat econòmica per a crear faena en Cocentaina. Per això, el regidor Jordi Pla explica que “l’equip de govern del PSOE continua tenint el Palau tancat els diumenges. I en l’acord que vam arribar per als pressupostos del 2017, incloia l’apertura dels nostres monuments per a ser visitats en una major disponibilitat d’horaris i una major inversió en turisme. Durant tota la legislatura de Mireia Estepa i des de fa molt de temps, el Palau està tancat diumenge. Eixa és una forma de potenciar el turisme a Cocentaina? Creiem humilment que no es va per bon camí”.

A més a més, des del Col·lectiu 03820-Compromís recorden que el regidor de turisme va afirmar en al saló de plens que “l’assistència de representants polítics no era necessària” i que “el rendiment promocional de l’assistència política no era massa important per a Cocentaina, més enllà de ser una mena d’aparador polític”. Per això, la coalició contestana es pregunta quin motiu ha hagut en l’equip de govern per canviar d’opinió de manera tan diferent.

Sobre la presència de tres membres de l’equip de govern a FITUR, des del Col·lectiu-Compromís volen conéixer quines gestions s’han fet per dinamitzar Cocentaina a través del turisme. En paraules de Jordi Pla, “esperem que l’equip de govern haja estat a FITUR per treballar pel nostre poble mantenint reunions amb tour-operadors, sectors socioeconòmics i altres institucions… i que no haja servit l’estància a la major fira de turisme per a fer-se la foto i continuar en la seua política de titular. Cocentaina necessita més inversió en turisme i menys boato polític en FITUR”.