El Col·lectiu-Compromís ha fet pública la seua bateria de propostes per als Pressupostos Municipals de 2018. En total, des de la coalició contestana han presentat 30 propostes. En paraules de Xavi Anduix, portaveu a l’Ajuntament, “són 30 propostes concretes i realistes per millorar Cocentaina”.

Des del Col·lectiu-Compromís han presentat al regidor d’Hisenda proposicions concretes quantificades econòmicament. Propostes de millora que comprenen des de l’adequació de vivendes de propietat municipal per a ubicar el jutjat de pau, Ràdio Cocentaina i altres dependències municipals, l’adequació del carrer Major i la Vila, un Pla de Comptadors d’Aigua de lectura automàtica, un Pla Estratègic per al nucli antic (Raval-Vila), la rehabilitació del torrejó del castell, la creació d’una Programació Cultural Municipal pròpia, l’adequació de la part final de l’Avinguda Benilloba, cursos orals de valencià i castellà per a nouvinguts, l’adequació de la Caseta Molina, el projecte Cocentaina porta de la Mariola, l’adequació del solar de les cases recent tombades al carrer Dolors, un procés participatiu per al nou plec de condicions del servei de neteja viària i brossa o la restauració d’arxius del jutjat de pau.

A més a més, des del Col·lectiu-Compromís també aposten per augmentar la dotació pressupostària de promoció turística, promoció econòmica, d’activitats juvenils i infantils o l’aportació a les entitats que formen part del Consell de Benestar Social.

La coalició contestana també ha proposat la compra de vehicles elèctrics per a serveis municipals, sistema de càrrega per a vehicles elèctrics, dotar de personal al Palau, el Castell i el Castell de Penella en caps de setmana, fer efectiu l’acord plenari pel Pla Director de la Muralla, l’eliminació de barreres arquitectòniques en l’Avinguda Ferrocarril, l’esterilització de les colònies de gats, la creació d’un rocòdrom municipal o la modernització dels polígons industrials amb la millora de l’accés al polígon dels Algars des dels bombers.

Des de la formació també proposen un estudi sobre la construcció del Trinquet Municipal i un parc de gossos. Així com, dotació de sanitaris públics als parcs del Paquito el Chocolatero i la zona 4:4 i la creació d’una nova web municipal i d’un nou portal de transparència.

Per al portaveu de 03820-Compromís a l’Ajuntament, Xavi Anduix, “aquestes propostes per als Pressupostos Municipals són positives i de trellat per a millorar Cocentaina. Són propostes concretes i que es poden portar endavant sempre que hi haja voluntat política de fer-les. Algunes ja les hem anat reivindicant i proposat durant tota la legislatura i encara no s’han fet realitat. Demanem al PSOE voluntat política per fer-les realitat i ganes de millorar Cocentaina de veritat.”

DOCUMENT -> Pressupost 2018