L’Ajuntament de Cocentaina ha aprovat la rebaixa de l’Impost sobre Béns Immobles de naturalesa urbana a partir del 2018. Des del Col·lectiu-Compromís aposten per una baixada més important i continuaran treballant per fer-la efectiva.

Al passat mes de juliol i a proposta del Col·lectiu-Compromís, i amb el suport de tots els grups municipals presents a l’Ajuntament, es va aprovar l’estudi per a la rebaixa de l’IBI a partir del 2018. Ara, al ple del mes de setembre, s’ha aprovat definitivament la baixada de l’Impost sobre Béns Immobles de naturalesa urbana per al próxim any. La taxa impositiva passarà del 0’95 al 0’90. En total, seran uns 200.000€ menys que ingressarà l’Ajuntament.

Des del Col·lectiu 03820 – Compromís, a través del seu portaveu Xavi Anduix, s’afirma que “hem estat treballant i insistint en la necessitat de baixar els impostos i per fi, a partir del 2018 serà una realitat. Així i tot, no baixaran en el percentatge i la quantitat que des del Col·lectiu 03820-Compromís voldríem. I per això, continuarem treballant per fer una baixada més important per a la ciutadania del nostre poble”.

La recaptació via IBI a Cocentaina s’ha incrementat els darrers anys degut la incorporació d’edificacions que no estaven incloses i a l’actualització d’alguns valors cadastrals.