La coalició contestana posa de manifest la necessitat d’un Pla d’Actuacions per millorar la seguretat i el manteniment dels camins rurals del terme municipal.

El Col·lectiu 03820-Compromís ha reclamat a l’equip de govern una millor seguretat i manteniment dels camins rurals de Cocentaina. Des de la formació contestana reclamen un Pla d’Actuacions que garantisca –sobretot- la seguretat dels vehicles i de les persones que hi transiten.

Segons el regidor i portaveu de la coalició a l’Ajuntament, Xavi Anduix “hi ha determinades zones amb un greu perill de seguretat, per tots conegudes des de fa massa temps, que poden provocar greus accidents. Per citar-ne alguns, el camí de Penella, de la Cabanya, del Molí Cartons, Boronada, etc tenen marges i talussos inestables on poden caure vehicles o persones. En molts casos aquestos trams estan sense senyalitzar i només es fan actuacions quan són estrictament necessàries”.

Segons destaca Anduix, “el manteniment de molts camins és inexistent o insuficient, la qual cosa provoca danys a llarg termini molt majors per falta de control, previsió i conservació. És cert que últimament s’han arreglat alguns camins danyats per les pluges i nevades, però en la majoria dels casos s’ha reparat el mínim per poder transitar per ells”.

Cal recordar que des del Col·lectiu-Compromís porten temps reclamant un major esforç per part de l’Ajuntament en el manteniment dels camins rurals. Des de la formació alerten que “cal una planificació seriosa, ja que les voreres plenes de brosa, terra, marges caiguts o a punt de caure, etc són proves més que evidents de la deixadesa de l’Equip de Govern”.