El Col·lectiu-Compromís aposta per modernitzar els polígons industrials de Cocentaina. I en aquest sentit, des de la formació han presentat una iniciativa al ple municipal per millorar les àrees empresarials del municipi. El regidor Jordi Pla afirma que “s’ha de dotar del mínim necessari per a ser competitius en els temps actuals per resoldre els problemes que moltes empreses tenen”.

Segons explica Pla, “actualment la planificació i la modernització tecnològica dels polígons industrials és deficient i tenen moltes carències tecnòlogiques i d’infraestructures”.

Pla subratlla que “cal voluntat real per facilitar la consolidació i el creixement de la indústria productiva a Cocentaina i apostar per polítiques que fomenten el dinamisme econòmic i la creació d’ocupació al nostre poble”.

D’aquesta forma, des del Col·lectiu-Compromís proposen la creació d’un projecte potent per concórrer, quan siguen publicades, a les ajudes de la Conselleria d’Economia Sostenible mitjançant un equip transversal de tècnics municipals. Des de la coalició contestana insten a elaborar un ampli estudi que visualitze l’estat real de les zones industrials per planificar la seua reparació i modernització més enllà de les ajudes d’institucions supramunicipals.

A més a més, aposten per crear una metodologia de treball a través de l’Agenda 21 amb els diferents actors involucrats. Així com, tindre en compte les aportacions de la Plataforma per la Reindustrialització Territorial.

En definitiva, Pla destaca que “és fonamental una planificació seriosa per millorar les zones industrials i comptar amb un ampli estudi per modernitzar les àrees empresarials. És imprescindible tindre en compte el document de Sòl Industrial de Qualitat elaborat per la Plataforma de la Reindustrialització i comptar amb la presència i la participació de l’empresariat per conéixer de primera mà la situació i fer un correcte seguiment per tindre uns polígons del segle XXI”.