El Col·lectiu-Compromís ha fet pública la seua bateria de propostes per als Pressupostos Municipals de 2017. Com setmanes enrere van anunciar des de la coalició, l’adequació dels carrers de la Vila és un dels seus punts forts i irrenunciables per dirigir el seu sentit de vot en una direcció o altra.

Des de la formació han presentat al regidor d’Hisenda una sèrie de proposicions concretes quantificades econòmicament. Propostes de millora que comprenen des d’una nova ubicació de Ràdio Cocentaina, compra de vehicles elèctrics per a serveis municipals, dotar de personal al Palau, el Castell i el Castell de Penella en caps de setmana, fer efectiu l’acord plenari del Pla Director de la Muralla, eliminació de barreres arquitectòniques en l’Avinguda Ferrocarril, esterilització de les colònies de gats, creació d’un rocòdrom municipal, una nova ubicació per al jutjat de pau, l’ampliació del Carrer San Camilo als Algars o la modernització dels polígons industrials ocupats.

A més a més, des del Col·lectiu-Compromís també aposten per augmentar la dotació pressupostària de promoció turística, d’activitats juvenils i infantils o l’aportació a les entitats que formen part del Consell de Benestar Social.

La coalició contestana també ha proposat la creació d’una partida especial per al 50 aniversari de l’IES Pare Arques, un Pla Integral d’adequació i millora dels passos de vianants, un parc de gossos, una dotació de sanitaris públics als parcs del Paquito el Chocolatero i la zona 4:4 o el condicionament de la Via Verda fins a la circumval·lació i la via de servei fins a Muro.

Des de la formació també proposen un estudi sobre la construcció del Trinquet Municipal i un estudi de rebaixa de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI). Així com, fer efectiu l’acord de l’AGENDA 21 per destinar el 0’7% del pressupost a projectes de cooperació i la creació d’una nova web municipal i d’un nou portal de transparència.

Per al portaveu de 03820-Compromís a l’Ajuntament, Xavi Anduix, “aquestes aportacions als Pressupostos Municipals són propostes que formen part del nostre projecte de poble futur. Propostes concretes i que es poden portar a terme amb voluntat política. Propostes serioses i no brindis al sol. En definitiva, propostes sensates per millorar Cocentaina econòmicament, socialment i mediambientalment”.