Volem agrair al poble de Cocentaina el suport rebut en aquestes eleccions. Hem passat de dos a quatre regidors. Xavi Anduix, Jordi Pla, Paula Figuerola i Esther Blanes són quatre persones faeneres, motivades i preparades que estan al vostre servei des de ja mateix, tant dels que ens heu votat com dels que no. Als llarg dels darrers anys, el Col•lectiu 03820 i Compromís hem treballat sense descans. Ens vam unir per a ser més forts i més útils per al poble de Cocentaina. Com que hem estat en l’oposició, hem fiscalitzat de manera implacable al Govern municipal. Aquesta era la nostra obligació. No hem parat de formular propostes i de presentar-les a la societat. Hem elaborat un projecte de futur per al poble, amb la participació de molta gent, i estarem sempre oberts a les vostres aportacions. En aquestes eleccions, hem comprovat amb satisfacció que Cocentaina ha premiat aquesta coalició, aquesta tasca d’oposició i aquest programa de govern. Açò ens anima a esforçar-nos encara més per aconseguir un futur pròsper, just i sostenible per a totes les socarrades i els socarrats.

Volem també felicitar els altres representants elegits i desitjar-los sort i èxit en l’alta responsabilitat que els ha encomanat el poble. El PSOE, amb un missatge reconegudament continuista, encara que ha perdut quasi 200 vots, segueix sent el partit més votat, amb un 40% (2.462 electors). Però ni aquest ni cap altre partit té la majoria absoluta. Hi ha un 60% de l’electorat (3.573 persones) que ha votat altres candidatures, entre les quals el Col•lectiu-Compromís (1.246 persones). Això a més dels vots nuls, en blanc i les més de 2.500 abstencions, que també són persones que mengen i respiren. Amb aquesta fragmentació, pensem que cap força, per ella mateixa, pot arrogar-se la representació de tot Cocentaina. Hi ha, això sí, una majoria social al nostre poble que reclama, des de perspectives diferents, canvis i millores en profunditat: un projecte social i econòmic de futur per al poble que caldrà consensuar al màxim.

Tal com vam prometre en el nostre decàleg, el Col•lectiu 03820-Compromís no farem cap pacte de govern amb cap partit. Donarem suport a les decisions que siguen beneficioses per al poble, independentment de qui les propose. I no sembla molt beneficiós per al poble que l’Ajuntament de Cocentaina estiga governat durant 40 anys seguits pel mateix partit polític. Pensem que un canvi regenerador seria saludable i necessari. Per això i pels compromisos adquirits en el nostre decàleg, nosaltres no donarem suport a la investidura de la candidata del PSOE. Si altres grups decideixen votar-la, ells ho hauran d’explicar als electors i nosaltres assumirem la nostra tasca d’oposició. Passe el que passe, el nostre propòsit en la legislatura que ara s’obri serà arribar al màxim consens possible i a la màxima eficiència en la gestió d’un Ajuntament al servei de totes les socarrades i els socarrats.