El Col·lectiu 03820 i la Coalició Compromís de Cocentaina impulsen la constitució d’una coalició local, per presentar una candidatura conjunta a les eleccions municipals de 2015. L’objectiu de la coalició és la creació d’un espai polític estable, a fi de treballar per una Cocentaina pròspera, més justa, sostenible i valenciana, per un ajuntament democràtic i transparent, eficient i al servei de les persones.

Destaquen que ha arribat l’hora de posar els interessos de les persones i del poble de Cocentaina per davant de tot. Ara tenim l’ocasió de canviar de veritat les coses a Cocentaina, de plantejar una alternativa solvent i capaç als vells partits. És el moment de sumar projectes i esforços, de fer efectiva una candidatura conjunta Col·lectiu 03820–Compromís per Cocentaina.

Aquesta coalició pretén trencar l’hegemonia dels partits tradicionals, PP i PSOE, que s’alternen en el poder sense massa diferències, repartint-se els càrrecs com si foren canongies i sense donar respostes a les necessitats de les persones. EU, especialment a Cocentaina, ha fet de poc més que de comparsa del PSOE. Segons ens expliquen, hi ha una majoria social que té ganes d’un canvi en el panorama polític a tots els nivells. Des d’aquesta ambició, surt la coalició municipal Col·lectiu 03820 – Compromís.

Ambdues organitzacions polítiques continuaran funcionant de manera autònoma, si bé s’ha creat una comissió mixta per tal d’anar concretant el programa electoral. Es pretén, des de la pluralitat, constituir un vertader moviment ciutadà de caràcter assembleari on la gent de Cocentaina puga participar i aportar propostes. És per açò que en els propers mesos s’obrirà un procés de participació ciutadana on es debaten les necessitats de la vila comtal així com la manera de potenciar polítiques socials a nivell local. L’objectiu és que es sumen persones i entitats aportant idees i propostes.

Amb la coalició Col·lectiu 03820–Compromís per Cocentaina es crea realment una forta alternativa als partits tradicionals, amb presència institucional a l’Ajuntament per part del Col·lectiu 03820 (recordar que actualment té 2 regidores) i amb Compromís com a força emergent a nivell valencià, amb presència a les Corts Valencianes, representació al Congrés dels Diputats i al Parlament Europeu.

Segons ambos partits, aquesta coalició ha estat possible ja que ambdues formacions tenen en comú els mateixos valors: treballar per una Cocentaina pròspera, més justa, sostenible i valenciana, per un Ajuntament democràtic i transparent, eficient, al servei de les persones, sense corrupció, sense clientelisme ni aprofitats.

Tant des del Col·lectiu 03820 com des de Compromís per Cocentaina, destaquen que el principal valor d’aquesta proposta conjunta són les persones que formen part del nou projecte: homes i dones de totes les edats i condicions, amb voluntat de servei públic, amb molta presència en diferents entitats socials i amb un clara aposta pel futur de Cocentaina.

La coalició Col·lectiu 03820 – Compromís presenta el seu projecte sense dependències de ningú, i amb les mans netes, perquè no tenim imputats, ni vergonyes que amagar. Ens presentem units perquè tenim en comú la idea i el projecte de la Cocentaina que volem, demostrant que en política no tots i totes som iguals, treballant al costat del teixit social del nostre poble, pròxims a la ciutadania per escoltar els seus problemes, per denunciar les injustícies que pateix i, sobretot, per proposar solucions als greus problemes amb què la nostra societat s’enfronta.

La coalició pretén ser la resposta a l’esperança d’un canvi progressista contestà, basat en una política de cooperació, pluralitat i respecte. Per damunt de les nostres diferències ens uneix una visió compartida del poble que volem. Desitgem articular un projecte diferent de poble, basat en nous valors i noves respostes als problemes del dia a dia. La coalició COL·LECTIU 03820 – COMPROMÍS és l’alternativa a les polítiques fracassades i caduques del PSOE, el sucursalisme i la debilitat de l’oposició del PP i el mirar cap a altre costat d’EU. Junts podem.