Davant l’intent de polèmica iniciat pel Partit Popular per la tradicional penjada de la senyera al Castell, des de Compromís, en boca de Jordi Pla a Ràdio Cocentaina, s’insta al Partit Popular a què el seu objectiu polític no siga el d’intentar dividir a la societat contestana davant de temes àmpliament superats per a la ciutadania valenciana. Pla explica que “la penjada de la senyera al Castell és un acte simbòlic. I com en tot acte simbòlic, hi ha gent que s’identifica més o menys. Cada sentiment és un tret distintiu de cada ciutadà i ciutadana i per això, és un tema totalment individual i ningú, absolutament ningú, pot obligar a cap persona a canviar allò que sent.”

A més a més, en declaracions a Ràdio Cocentaina, Pla es pregunta si les senyes d’identitat del Partit Popular són el tancament de la Ràdio i Televisió Pública Valenciana, l’eliminació de línies en valencià als centres escolars, l’infrafinançament o mantenir alcaldesses imputades al capdavant de la ciutat d’Alacant. Per altra banda, insta als populars a reivindicar la unificació del Sant Joan Bosco, l’ampliació del Centre de Salut o tots els nombrosos impagaments del Consell d’Alberto Fabra amb el poble de Cocentaina. A més, afegeix que “la prioritat és la creació d’ocupació i el benestar de les persones; i no tirar cortines de fum per tapar la seua incapacitat de governar la Generalitat i l’Estat espanyol.”

Per finalitzar, Jordi Pla anima al Partit Popular a dissoldre’s davant de tots els casos de corrupció que salpiquen l’organització. A més a més, afirma que li “faria vergonya formar part d’una llista d’una organització corrupta com el PP.”