El passat dimarts 22 d’abril tingué lloc la II Assemblea Oberta de JOVES amb Compromís per Cocentaina. A la seu local aplegaren una bona representació de joves per conèixer de primera mà les propostes de la coalició en matèria juvenil.

Per començar, el portaveu en funcions dels joves valencianistes a la Vila Comtal, Jordi Pla va avaluar el treball portat a terme durant aquests últims dos anys explicant i enumerant la feina i les propostes realitzades des de la vessant juvenil de Compromís. Tot seguit, va fer patent el creixement de l’organització a Cocentaina destacant el paper fonamental que han tingut les i els joves dins d’aquesta.

A més, a la II Assemblea Oberta també es tractaren les properes eleccions municipals, per això totes i tots van definir un cúmul de propostes en matèria de joventut per al programa electoral de Compromís, que s’inclouran al document “Cocentaina Capdavantera” sent aquest la declaració d’intencions de la formació per a la legislatura 2015-2019. Com veiem, seguim en la línea de materialitzar una proposta ciutadana on la joventut té un paper clau per a dur a terme la renovació política a Cocentaina.

Finalment, l’Assemblea Oberta va elegir el nou equip de treball. La Coordinadora Local estarà encapçalada per Paula Figuerola, llicenciada en Filologia Catalana, com a Portaveu; Àlvar Borrell, estudiant de Ciències Polítiques, com a Secretari d’Organització; Javi Linares, estudiant d’Administració i Direcció d’Empreses, com a Secretari de Finances; Irene Tàrraga, llicendiada en Gestió Pública, com a Secretària de Sectorials.

La recent escollida portaveu, Paula Figuerola, explicava que: “la joventut té un nou punt d’ encontre en JOVES amb Compromís perquè hem decidit passar de la indignació passiva a la participació activa per a canviar l’actual dinàmica de Cocentaina. Necessitem polítiques de joventut clares i planificades, no es pot seguir improvisant sobre les polítiques juvenils al nostre poble.”

Per altra banda, Figuerola encoratjava a seguir treballant per Cocentaina. “El proper any tenim una oportunitat històrica per a canviar l’estat de les polítiques municipals en matèria de joventut. Serem un cavall de Troia a l’Ajuntament, on el projecte juvenil serà un dels elements clau. Per això, a hores d’ara, seguim treballant fermament per poder-ho fer realitat”.

Per concloure, JOVES amb Compromís convida a tota la gent jove de Cocentaina a participar en el seu projecte. Com apuntava Figuerola, “un projecte jove per als i les joves”.