Davant la informació apareguda a l’ARA MULTIMÈDIA sobre el deute que manté la Generalitat Valenciana amb la nostra Fira de Tots Sants, des del BLOC JOVE de Cocentaina mostrem el nostre malestar amb el govern valencià.

Des del BLOC JOVE de Cocentaina mostrem el nostre malestar perquè any rere any, la Generalitat Valenciana margina a la Fira amb les seues insuficients subvencions. Aquest any, no serà per a menys i el govern valencià seguirà amb la seua tònica general. Per a la pròxima edició de la Fira de Tots Sants, la xifra que prové de la Generalitat Valenciana no arribarà als 10.000 euros. Per al Secretari Local del BLOC JOVE, Jordi Pla, “la Generalitat regala i malbarata quantitats milionàries per als seus grans esdeveniments però margina i vol acabar amb tradicions com la Fira, que durant 4 dies creen riquesa cultural i econòmica a Cocentaina.”

Des del BLOC JOVE de Cocentaina, també mostrem el nostre malestar davant el deute de 60.000 euros que acumula la Generalitat amb Cocentaina en motiu de la Fira. Jordi Pla afirma que “és vergonyós que un esdeveniment de les dimensions de la Fira compte amb tan poc suport econòmic per part de les Institucions valencianes, però encara és més vergonyós que la Generalitat tinga un deute amb la Fira des del 2010. Tampoc resulta menys vergonyós que encara no gaudim de l’ampliació del Centre de Salut, de la unificació del Sant Joan Bosco o que no ens haja arribat ni un euro per a pagar la nova Biblioteca Municipal. ”

També, des del BLOC JOVE de Cocentaina, mostrem el nostre malestar tant amb el govern d’Alberto Fabra com amb el Partit Popular de Cocentaina. Davant la marginació econòmica que sofrim, el Partit Popular contestà mira cap a altre lloc. Aquest fet demostra la feblesa, la incompetència i la submissió dels populars enfront dels grans caps del partit.  Els habitants de  Cocentaina observem que  el PP està més centrat en disputes amb l’Alcalde o amb diferents regidores o regidors, que treballant de valent per una oposició responsable i necessària per a Cocentaina. Per a Pla, “ els populars estan més interessats en les seues picabaralles personals dins de l’Ajuntament que exigint un millors recursos per al nostre poble. Per tant, els populars de Cocentaina no pinten fava dins del seu propi partit”

Per últim, des del BLOC JOVE de Cocentaina felicitem a l’Ajuntament, a les diferents persones i regidories involucrades que amb el seu treball faran possible unes activitats nocturnes de qualitat amb la finalitat de que els joves gaudim durant aquesta Fira. En concret, per comptar amb música en valencià i de qualitat com és la que porten a terme Cesk Freixas, Pau Alabajos, Andreu Valor i Odi. Així i tot, des del BLOC JOVE de Cocentaina critiquem a l’Ajuntament per la manca d’activitats que va organitzar per celebrar la festivitat del 9 d’octubre, i posem com a exemple a seguir les localitats veïnes de Muro i d’Alcoi.